مقایسه پرورش پرندگان مختلف و راه های درامد از آن

۱,۸۸۴ بازديد

مقایسه پرورش پرندگان مختلف و راه های درامد از آن

1- خلاصه پرورش شترمرغ

پرورش شترمرغ از پرسود ترین روش های کسب درآمد از پرورش پرندگان است با توجه به اینکه این پرنده از مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و بیماری ها دارد، بنابراین تلفات کمتری خواهد داشت و اگر پرورش دهنده زمین و سرمایه کافی در اختیار داشته باشد، با پرورش تعداد قابل توجهی شترمرغ درآمد خوبی کسب خواهد کرد. بهترین روش برای شروع کسب و کار پرورش شترمرغ خرید تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی است چون سود این روش بسیار بالاتر از خرید جوجه شترمرغ و یا شترمرغ بالغ خواهد بود. برای تغذیه شترمرغ ها می توانید از علوفه ، سبزیجات و میوه ها استفاده کنید و برای افزایش وزن و سرعت رشد آنها می توانید از کنسانتره های مخصوص شترمرغ استفاده کنید. آنها در سن 14 ماهگی آماده کشتار می شوند که می توانید آنها را بفروشید اما برای برای تخم گیری از آنها باید تا سن 30 ماهگی پرورش شان بدهید.

 

2- خلاصه پرورش بوقلمون

بوقلمون پس از شترمرغ محبوب ترین گوشت را در میان خانوارها دارد. اگر می خواهید پرورش بوقلمون راه اندازی کنید باید توجه ویژه ای به آنها داشته باشید، چون بر خلاف سایر طیور بیشتر مستعد بیماری است و تجمل کمتری در برابر بیماری ها خواهد داشت. برای شروع پرورش بوقلمون نیز می توانید از تخم های نطفه دار این پرنده و یک دستگاه جوجه کشی استفاده کنید. این پرنده ها در سن 6 الی 7 ماهگی بالغ می شوند و به وزنی حدود 7 الی 10 کیلوگرم می رسند و برای تغذیه آنها می توانید از غذاهای مناسب برای تغذیه مرغ محلی استفاده کنید.

 

3- خلاصه پرورش مرغ محلی 

سالن های صنعتی پرورش مرغ زیاد هستند و اگر بخواهید با این صنعت ها رقابت کنید، قطعا راه سختی را در پیش خواهید داشت. اما شما می توانید با تولید ارگانیک و کاملا طبیعی گوشت مرغ نسبت به آنها برتری خود را نشان دهید و محصولات خود را به خانواده های علاقه مند به مصرف گوشت و تخم طبیعی مرغ بفروشید. شرط لازم برای این کار داشتن یک مکان مناسب و دارای امکانات در روستا و یا حاشیه شهر است و باید از مواد غذایی طبیعی و علوفه و سبزیجات برای تغذیه مرغ ها استفاده کنید. چراندن مرغ ها در مراتع نیز در کاهش هزینه های شما تاثیر گذار خواهد بود.

 

4- خلاصه پرورش بلدرچین

بلدرچین در عرض 45 روز بالغ می شود و به وزنی حدود 250 گرم میرسد و آماده کشتار و بسته بندی می شود. بنابراین پرورش بلدرچین دوره بازگشت سرمایه شما را کاهش خواهد داد. مطمئن باشید که گوشت و تخم این پرنده نیز مشتریان خاص خود را خواهد داشت و یکی از مزایای خوب بلدرچین ها میزان تخم گذاری بالای آنها می باشد که همزمان با پرورش بلدرچین های گوشتی می توانید بلدرچین های تخمگذار را نیز پرورش دهید. برای شروع کار به یک سالن مناسب، قفس مکانیزه، تعدادی تخم نطفه دار تازه و دستگاه جوجه کشی احتیاج خواهید داشت.

 

5- خلاصه پرورش و تربیت کاسکو

اگر حوصله نگهداری تعداد زیادی پرنده را ندارید، می توانید با خرید چند تخم نطفه دار کاسکو و یک دستگاه جوجه کشی حرفه ای می توانید از تخم های این پرنده جوجه کشی کرده و اقدام به پرورش جوجه ها بکنید. هم چنین می توانید به آنها چند کلمه و ترفند یاد بدهید و به قیمت بالایی بفروشید، این کار می تواند به عنوان یک شغل دوم نیز برای شما درآمد زایی داشته باشد. دقت داشته باشید که کاسکو ها در 4 سالگی به بلوغ می رسند و اگر می خواهید از آنها تخم نطفه دار بگیرید باید تا این زمان صبر کنید.

منبع : کسب درآمد از پرورش پرندگان ؛ از شترمرغ تا کاسکو 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.