قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می شود؟

۱,۵۸۸ بازديد

افراد کثیرالسفر عموما، متوجه تغییر قیمت بلیط هواپیما در روزهای هفته و حتی ساعات مختلف روز هستند. گاهی ممکن است در کمتر از چند دقیقه که تصمیم به خرید بلیط کرده اید شاهد تغییر قیمت باشید!

گاها مسافران در تماس های تلفنی که با پشتیبانی سایت ها برقرار می کنند ریجکت شدن توسط سیستم و تغییر قیمت به هنگام تلاش مجدد برای خرید را اعلام می کنند. گاهی بلیط هواپیما ارزان تر و گاهی بلیط گرانتر می شود. اما دلیل تغییر قیمت بلیط چیست و چگونه این قیمت تعیین می شود؟

قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می شود؟


تعیین قیمت بلیط هواپیما

 تعیین و تغییر قیمت در بلیط هواپیما سیستمی توسط ایرلاین و در بلیط چارتر توسط آژانس چارتر کننده اتفاق می افتد. مطمئنن مسافران یک هواپیما، با توجه به زمان خرید و سایتی که از آن خرید خود را انجام داده اند، با قیمت های متفاوتی روبه رو شده اند.

  نکته قابل توجه این است که نباید انتظار خرید بلیط هواپیما ارزان را در روزهای پیک سفر داشته باشید! در روزهای پرسفر عموما قیمت تمامی وسایل حمل و نقل عمومی افزایش میابد و ما شاهد تاثیر این موضوع بر روی قیمت بلیط نیز هستیم.

به همین دلیل اگر به دنبال سفری ارزان با هواپیما هستید می توانید بلیط هواپیما ارزان را در فصل های کاهش سفر تهیه کنید. البته به این نکته توجه کنید که قیمت بلیط در روزهای مختلف هفته در این فصول نیز متفاوت است!

قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می شود؟


قیمت های متفاوت صندلی های هواپیما

حتما در هنگام خرید بلیط متوجه تفاوت قیمت برای صندلی های مختلف در یک پرواز شده اید. با کمی دقت بیشتر متوجه می شوید که کلاس پروازی صندلی ها متفاوت است. عباراتی مانند اکونومی، بیزینس کلاس و فرست کلاس به هنگام خرید اینترنتی از سایت را می توانید در کنار قیمت مشاهده کنید.

 بلیط هواپیما اکونومی، ارزانترین صندلی های یک پرواز را نشان می دهد. هرچند که این قسمت نیز مناسب است اما امکانات کمتری نسبت به قسمت بیزینس دارد.

بلیط هواپیما بیزینس گرانتر از اکونومی به فروش می رسد. البته اختلاف قیمت فاحشی عموما وجود ندارد. با توجه به گرانتر بودن قیمت، مسافران کمتری اقدام به خرید آن می کنند. امکانات آسایشی و منوی غذایی بهتر در این بخش برای مسافران فراهم است.

اما مسافران برای خرید بلیط فرست کلاس، باید هزینه بسیار زیادتری نسبت به دو قسمت قبلی را متقبل شوند. این قسمت از نظر رفاهی بسیار بالاست و بیشتر شبیه به اقامت در یک هتل لوکس است! بنابراین به دنبال خرید بلیط هواپیما ارزان در این قسمت نباشید.


پروازهای غیر مستقیم

بلیط هواپیما ارزان را می توان در پروازهای غیر مستقیم نیز تهیه کرد. پروازهای غیر مستقیم با توجه به زمان بیشتری که از مسافران میگیرد و توقف در چند مسیر، عموما ارزانتر از سایر پروازها می باشند.

تفاوت قیمت بلیط هواپیما سیستمی و چارتری

بلیط هواپیما چارتر

چارتر در لغت به معنی خرید کلی و یا زیاد است. در صنعت گردشگری، برخی از آژانس ها اقدام به خرید کلی صندلی های یک هواپیما و یا بخشی از آن می کنند.

با این کار تعیین قیمت صندلی های هواپیما به دست شرکت چارتر کننده می افتد. سایر آژانس های هواپیمایی نیز برای ارایه بلیط های آن پرواز باید به چارتر کننده آن مراجعه کنند.

اما در بین مردم عموما بلیط های چارتر به بلیط های ارزان قیمت تر معروف است! به طوریکه فکر می کنند با خرید لحظه آخر آن، بلیط ارزانتری بدست می آورند. اما آیا این فرضیه درست است؟ در جواب باید گفت که این موضوع بسته به زمان سفر دارد.

اگر در زمان پیک سفر به قیمت بلیط های چارتری نگاه کنید متوجه می شوید که اصلا ارزان نیستند و با نزدیک شدن به زمان پرواز و پر شدن صندلی ها قیمت آن افزایش می یابد. اما در فصل هایی که سفر کم است، امکان دارد با نزدیک شدن به زمان پرواز و خالی ماندن صندلی ها بتوانید بلیط هواپیما ارزان تری خریداری کنید.

قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می شود؟


بلیط هواپیما سیستمی

بلیط های سیستمی عموما گرانتر از بلیط های چارتر هستند. این نوع بلیط ها عموما از ثبات قیمتی بیشتری نسبت به بلیط های چارتر برخوردارند اما در روزهای مختلف هفته و همچنین نسبت به اینکه در چه زمانی بلیط را خریداری میکنید قیمت های متفاوتی را دارد.


خرید بلیط هواپیما ارزان

خرید اینترنتی بلیط هواپیما این امکان را برای مسافران فراهم کرده است تا بتوانند سایت های مختلف فروش بلیط را بررسی کنند. گاهی بعضی از سایت ها قیمت های بسیار ارزانی را در ابتدا نمایش می دهند که با ورود به قسمت پرداخت قیمت تغییر کرده و موجب نارضایتی مسافران می شود.

گاها سایت هایی که اعتبار درستی نیز ندارند اقدام به کلاهبرداری می کنند. بنابراین بسیار مهم است از سایتی که مورد تایید سازمان هواپیمایی کشور است خرید خود را انجام دهید. برای خرید بلیط با قیمت مناسب و همچنین پشتیبانی خوب تا انتهای سفر می توانید به سایت سفرمی www.safarme.com مراجعه کنید و خریدی امن را تجربه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.