نقاشی ساختمان

۲,۱۸۹ بازديد

دلایل محبوبیت رنگ برای طراحی دکوراسیون و نقاشی ساختمان در تهران

 

نقاشی ساختمان یکی از ابتدایی ترین کارهایی ست که بشر برای طراحی دکوراسیون ساختمان های خود انجام داد و با ایجاد رنگ از مواد طبیعی که در اطراف خود داشت به زیبا سازی فضای داخلی ساختمان پرداخت. در طی چند دهه اخیر مواد جدید بسیاری به عنوان جایگزین برای نقاشی ساختمان پیشنهاد شده که هیچ یک با تو به مزیت های خوبی که دارند نیز همچنان نتوانسته اند جایگزین کاملی برای نقاشی ساختمان باشند.

نقاشی ساختمان در تهران یک شغل حرفه ای نه یک شغل ساده

نقاشی ساختمان در تهران یکی از کارهایی است که طی سالهای اخیر توجه ویژه ای به آن شده بصورتی که هنرجویان زیادی برای فراگیری این کار در کلاس های مختلف ثبت نام کزده و دوره های نقاشی ساختمان حرفه ای را دنبال کرده اند. دیگر نقاشی ساختمان در تهران حالت سنتی خود را از د ست داده و نقاشان حرفه ای با توانایی های زیاد روی کار آمده اند و با چندین نمونه کار زیبا در زمینه نقاشی سقف و دیوار ساختمانهای مسکونی , تجاری کار شما را برای پیدا کردن نقاش ساختمان در تهران آسان کرده اند.

اگر قصد نقاشی ساختمان در تهران را دارید میتوانید ابتدا نمونه کارهای نقاشان شرکت های معروف را در اینترنت مشاهده کنید و سپس با اطمینان خاطر از تخصص نقاشان ساختمانی سفارش خود را به ثبت برسانید . اگر تمایل به داشتن یک منزل شیک و زیبا و بی نظیر دارید به شما پیشنهاد میکنیم رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان را در اولویت خود قرار دهید و      این اطمینان خاطر را به شما میدهیم که از انجام آن پشیمان نخواهید شد.

چرا رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان مهم است؟

رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان مزیت های پیدا و پنهان زیادی دارد و می تواند هم به آراستگی و زیبایی محیط  کمک کند و هم از نظر روحی می تواند به بهتر شدن حالات و روحیه افراد ساختمان کمک کند. استفاده از مواد و مصالح دیگر نیز می تواند جایگزین نقاشی شوند و ما نمی خواهیم در این مطلب درباره مشکلات و معایب مواد دیگر بحث کنیم و بیشتر سعی میکنیم در مورد فواید نقاشی ساختمان و رنگ آمیزی آن بپردازیم.

رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان در واقع استفاده از رنگ ها و ترکیب کردن آن ها با هم برای خلق یک زیبایی چشم نواز می باشد. ولی باید توجه داشت که نقاشی ساختمان تنها در زیبایی و دلنشین کردن ساختمان محدود نمی شود و باید بدانیم که نقاشی ساختمان مزایای زیادی دارد که می تواند اهمیت نقاشی ساختمان را بیشتر کند. در ادامه به یکسری از مزیت های رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان را به شما توضیح خواهیم داد.

افزایش دوام دیوارها و دکوراسیون طراحی شده

نقاشی ساختمان اولین مزیتی که دارد به دلیل ایجاد حالت پوششی می تواند مانند یک لایه محافظ برای دیوارها،گچ بری ها و نقاط پر استحکاک ساختمان عمل کند و طول عمر هرچیز را که در ساختمان رنگ آمیزی میشود را بطور کلی افزایش دهد.

محافظت در برابر نفوذ حشرات

نقاشی ساختمان می تواند لایه محافظ خوبی برای جلوگیری از نفوذ موجوداتی مثل مورچه و سوسک و غیره باشد به دلیل اینکه هنگامی که دیوارها و سقف بطور کامل و در چندین مرحله بتونه کاری و رنگ آمیزی می شود تمامی ترک ها و حفره هایی که ممکن است محل عبور حشرات ریز باشد گرفته خواهد شد و بخوبی محفوظ می شود.

انواع رنگ هایی که در نقاشی ساختمان بکار برده می شود

رنگ روغنی

امروز برای نقاشی ساختمان غالبا از  رنگ روغنی استفاده میکنند و این نوع از محبوب ترین انواع مواد رنگ کاری دربین مردم بود و به دلیل زیبایی و دوام آن بسیار مورد توجه قرار میگیرد و هنوز هم برای رنگ آمیزی در و پنچره بسیار مناسب می باشد  البته رنگ های روغنی جز برای ایجاد زیبایی فواید دیگری هم دارند.  به عنوان  مثال میشود از این رنگ ها برای عایق و ضد زنگ کردن در و پنجره ها و دیگر مناطق نیز استفاده کرد. رنگ های روغنی نیز به سه دسته تقسیم میشوند :

  1. رنگ براق
  2. رنگ مات در نقاشی
  3. رنگ نیمه مات که در نقاشی های ساختمان بکار میروند.

رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک یکی از پر کاربردترین انواع رنگ ها در نقاشی ساختمان است و به دلیل قیمت پایین و همچنین راحتی کار با آن بسیار مورد توجه نقاشان ساختمان می باشد.از مزیت های رنگ پلاستیک این است که نیازی به تینر یا بنزین برای رقیق ساختن آن نیست و حلال آن آب است ولی باید در انجام آن دقت بیشتری بخرج داد و غلظت رنگ یک حد استانداردی داشه باشد تا بهترین نتیجه را از آن دریافت کرد.

رنگ اکریلیک

اگر به رنگ استفاده شده در خودروها توجه کرده باشید متوجه درخشندگی و استحکام آنها می شوید درواقع به این رنگ ها رنگ اکریلیک می گویند، رنگی شیمیایی که حلال آن آب است.رنگ اکریلیک در ابتدا در سال ۱۹۳۴ در صنعت اتومبیل وجود داشت. که بعدها از رزین های اکریلیک به عنوان رنگ ساختمانی مورد استفاده قرار گرفت.

یکی از بهترین انواع رنگ در نقاشی ساختمان می باشد که در ابتدا در پروژه های نقاشی ساختمان در تهران بکار برده می شد و بعدها در تمامی کشور استفاده از آن مرسوم شد. رنگ‌ اکریلیک نسل جدیدی از رنگ‌ های ساختمان است که با توجه به مسائل زیست محیطی و عدم استفاده از حلال‌های شیمیایی و نفتی، استفاده از آن رو به افزایش است و به تدریج جایگزین مناسبی برای رنگ‌های روغن می‌باشد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.