4 دلیل که برون‌سپاری خدمات پشتیبانی شبکه هزینه‌های سازمان شما را کاهش می‌دهد.

۳,۹۰۹ بازديد

4 دلیل که برون‌سپاری خدمات پشتیبانی شبکه هزینه‌های سازمان شما را کاهش می‌دهد.

 

یکی از چالش‌برانگیزترین تصمیماتی که مدیران سازمان‌ها باید بگیرند این است که چه کارهایی در سازمان به صورت داخلی انجام شود و چه کارهایی را برون‌سپاری کنند. به بیان ساده‌تر برای چه کارهایی نیرو استخدام کنند و برای چه کارهایی پیمانکار بگیرند. این را می‌توان از ساده‌ترین کارهایی که یک سازمان انجام می‌دهد تا پیچیده‌ترین آنها تعمیم داد.

 به عنوان مثال کارخانه‌ای را مجسم کنید که ناهار روزانه پرسنل خود را تأمین می‌کند. بهتر است این کارخانه با یک رستوران قرارداد ببندد و غذای روزانه خود را از آن تهیه کند؟ یا بهتر است در محل کارخانه آشپزخانه‌ای مهیا کند و آشپزانی استخدام کند تا هر روز غذای پرسنل را بپزند؟

تصمیم‌گیری در این مورد به بسیاری از پارامترها بستگی دارد و هر مدیری ممکن است که به جواب منحصر به فرد خود برسد. ولی در نهایت همانطور که می‌دانیم کسب و کارها هر روز بیشتر و بیشتر به سمت برون‌سپاری می‌روند و حتی بزرگترین شرکت‌های دنیا امروز بخش عمده‌ای از کارهای خود را برون‌سپاری کرده‌اند تا به این ترتیب هزینه تمام شده محصولات و خدمات خود را کاهش دهند و سود خود را بیشتر کنند.

 

خدمات پشتیبانی شبکه یکی از خدماتی است که هرچه سازمان‌ها به سمت برون‌سپاری آن بروند قیمت تمام شده‌ای که بابت آن می‌پردازند کمتر خواهد بود. فراموش نکنیم که در دنیای امروزی که تقریباً همه چیز حول محور کامپیوتر و اینترنت می‌گردد، شبکه کامپیوتری یکی از حساس‌ترین مسائلی است که هرگز نباید مغفول بماند.

 

اما برون سپاری خدمات شبکه چرا و چگونه هزینه های سازمان را کاهش می‌دهد؟

 

1- خدمات سریع‌تر و حرفه‌ای‌تر: یک کارمند، چه از لحاظ حیطه‌های تخصصی، و چه از لحاظ سرعتِ عمل در رسیدگی به مشکلات، با محدودیت‌های زیادی روبه‌روست و این محدودیت‌ها در واقع تحمیل هزینه به سازمان است. در حالی که قرارداد با یک شرکت خدماتِ شبکه، در واقع قرارداد با گروهی از دهها کارشناس است. تعدُد کارشناسان در شرکت‌های پشتیبانی شبکه باعث می‌شود تا اولاً هیچ کاری از عهده‌ی آنها خارج نباشد و ثانیاً مشکلات خیلی سریعتر رفع گردند. البته برای این کار لازم است تا شرکت پشتیبانی شبکه جزو آن دسته از شرکتهایی نباشد که تعداد پرسنلش از تعداد انگشتان یک دست کمتر است. در انتخاب شرکت پشتیبانی شبکه تعداد پرسنل فنی یکی از پارامترهای اساسی است. و البته این پرسنل باید در استخدام شرکت باشند. نه اینکه از نیروهای فریلنسر استفاده کنند یا نیروهای قرضی از دیگر شرکت ها بگیرند و به پروژه‌های خود اعزام کنند. شرکت پشتیبانی شبکه پیراسیس یکی از شرکت هایی است که بیش از سی نفر پرسنل فنی دارد و به هیچ وجه از نیروهای فریلنس یا قرضی استفاده نمی‌کند. اگر می‌خواهید با یک شرکت پشتیبانی شبکه قرارداد ببندید برای اطمینان از این موضوع می‌توانید از آنها لیست بیمه نفراتشان را بخواهید تا مطمئن شوید که نیروهایی که برای کار در سازمان شما اعزام می‌کنند در استخدام خودشان هستند.

 

2- دسترسیِ 24x7: یکی دیگر از مزایای برون سپاری خدمات شبکه به شرکت ها نسبت به استخدام نفرات این است که نیروی کارِ استخدامی در روزهای تعطیل، مرخصی و در تمام ساعات غیرکاری از دسترس کارفرما خارج است. اگر در زمانهای عدم حضور کارمند مشکلی در شبکه کامپیوتری سازمان به وجود بیاید عملاً ممکن است کل روند کاری بازبایستد و هزینه‌ی بسیار سنگینی به بار بیاورد. در حالیکه قراردادهای شرکتهای خدمات شبکه معمولاً قراردادهای 24x7 هستند. به این معنی که خدمات در آنها 7 روز در هفته و 24 ساعت در شبانه روز تضمین شده است. البته قبل از امضای قرارداد با آنها باید از چنین موضوعی اطمینان حاصل کنید. چون برخی از آنها خدماتشان را به ساعات اداری محدود می‌کنند و این ممکن است در آینده مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد.

 

3- کاهش هزینه‌های بالاسری: هزینه‌ای که یک کارمند برای سازمان دارد فقط حقوق دریافتیِ او نیست. بلکه حقوق فقط بخشی از پرداختی‌هاست. بلافاصله پس از استخدام یک کارمند حق بیمه، عیدی، سنوات، مالیات، و هزینه‌های دیگری که در سازمانهای مختلف متفاوت است، به کارفرما تحمیل می‌شود. برون‌سپاری بارِ همه‌ی هزینه‌های اضافه را از روی دوش کارفرما برمی‌دارد.

 

4- امکان جبران خسارت: اگر اهمالی از جانب یک کارمند سر بزند که باعث ضرر و زیانِ سازمان شود، از لحاظ حقوقی هیچ راهی برای جبران خسارت از جانب کارمند وجود نخواهد داشت. در حالی که بلافاصله پس از قرارداد با یک شرکتِ خدمات پشتیبانی شبکه، توافق‌نامه‌ای به نام SLA امضا می‌شود که در آن جبران خسارت‌های ناشی از کاهش کیفیتِ خدماتِ شبکه، به عهده‌ی شرکت سرویس‌دهنده خواهد بود و این توافقنامه به طور کامل وجاهت قانونی دارد. یکی از بهترین انواع این توافق‌نامه‌ها را شرکت خدمات شبکه پیراسیس با مشتریانش امضا می‌کند و به این ترتیب خیال کارفرما را بابت سطح خدماتی که ارائه می‌دهد، راحت می‌کند.

 

جمع‌بندی:

برون‌سپاری خدمات شبکه نه تنها باعث می‌شود خدمات در سطحی بسیار بالاتر از چیزی که یک کارمند قادر به انجام آن است ارائه شود، قیمت تمام شده این خدمات را هم کاهش می‌دهد. این کاهش هزینه باعث شده است تا امروز بیشتر شرکت های پیشرو به فکر برون سپاری چنین خدماتی بیفتند.

 

منبع : پیراسیس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.