تصاویر سه بعدی

۱,۹۳۲ بازديد
 






در جهان، سه بعد وجود دارد: طول، عرض و ارتفاع؛ تمام تصاویری که در اطرافمان مشاهده می کنیم یا سه بعدی هستند یا دو بعدی و این سه بعدی یا دو بعدی بودن به ویژگی های تصویر موردنظر ما بستگی دارد. تصاویر و طرح های دو بعدی، تصاویری هستند که در نقاشی های ساده و تابلوهای مختلفی می بینیم.
این تصاویر نماهایی ساده داشته و در آن ها از سایه، استفاده زیادی نشده است. در طرف مقابل تصاویر سه بعدی، تصاویری هستند که با استفاده از سایه روشن‌ ها و بازی با رنگ و بهره بردن از خطای دید، نمای واقعی تری نسبت به تصاویر دو بعدی در آن ها به وجود آمده و چشم نوازی بیشتری نسبت به سایر طرح ها دارد.

کاغذ دیواری سه بعدی، یکی از انواع کاغذ دیواری های مدرن است که در آن تصاویر و الگوها به صورت سه بعدی دیده می شود. در کاغذ دیواری سه بعدی بخش هایی از کاغذ دیواری برجسته و بخش هایی به صورت فرورفته دیده می شود. به همین علت است که باعث ایجاد خطای دید در بیننده می شود. کاغذ دیواری سه بعدی نسبت به کاغذ دیواری های ساده از جذابیت بیشتری برخوردار بوده و ملموس تر هستند.

استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی در خانه

از کاغذ دیواری سه بعدی نیز همانند سایر سبک های کاغذ دیواری، می توان در قسمت های مختلف خانه استفاده کرد. کاغذ دیواری سه بعدی برای پذیرایی محبوبیت و جذابیت بیشتری دارد؛ یکی از مکان های خوب جهت نصب کاغذ دیواری سه بعدی، دیوارهای اصلی خانه است. چرا که این دیوارها به خوبی طرح موردنظر شما را نشان می دهد.

تفاوت کاغذ دیواری سه بعدی و کاغذ دیواری برجسته

بسیاری از فروشندگان کاغذ دیواری، هر کاغذدیواری برجسته‌ ای را کاغذ دیواری سه بعدی می‌ نامند. اما این تصور کاملا غلط است؛ چرا که کاغذ دیواری برجسته یا اکلیلی و کاغذ دیواری سه بعدی دو محصول جداگانه بوده و نباید با همدیگر اشتباه گرفته شوند. کاغذ دیواری برجسته به آن دسته از کاغذ دیواری ها گفته می شود که طرح های روی آن ها برجسته است. برای مثال ممکن است طرح گل روی کاغذ دیواری برجسته باشد. این ویژگی دلیل بر آن نیست که کاغذ دیواری سه بعدی هم باشد. کاغذ دیواری سه بعدی از طرح هایی تشکیل شده که ممکن است برجسته نباشند، اما با نگاه کردن به آن ها به عمق تصویر و سایه های داخل آن پی می بریم. همچنین کاغذ دیواری برجسته قیمت بیشتری نسبت به کاغذ دیواری معمولی دارد اما کاغذ دیواری سه بعدی تفاوت قیمت چندانی با محصولات ساده در بازار ندارد.

تفاوت کاغذ دیواری سه بعدی و پوستر سه بعدی

علاوه بر اینکه میان کاغذ دیواری سه بعدی و کاغذ دیواری برجسته تفاوت هایی وجود دارد، میان کاغذ دیواری سه بعدی و پوستر سه بعدی نیز تفاوت هایی حاکم است. مهم ترین تفاوت میان این دو محصول، طرحی است که روی آن ها وجود دارد. در کاغذ دیواری سه بعدی الگویی تکرار شونده وجود دارد اما در پوستر سه بعدی تصویری واحد نمایش داده می شود. هنگام خرید کاغذ دیواری سه بعدی حتما این نکته را مدنظر داشته باشید که بین کاغذ دیواری سه بعدی و پوستر سه بعدی و کاغذ دیواری برجسته دچار اشتباه نشوید.

قیمت کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی به این دلیل که دارای طرح های چاپی سه بعدی هستند، از نظر قیمت تفاوت چندانی با کاغذ دیواری عادی ندارند. ممکن است مواردی مثل نوع طرح چاپی، جنس کاغذ دیواری و رنگ های به کار رفته در آن در قیمت کاغذ دیواری سه بعدی تاثیرگذار باشد اما این تاثیر به اندازه ای نیست که بخواهیم این دو محصول را خیلی از هم دور نگه داریم.

خرید اینترنتی کاغذ دیواری سه بعدی

طرح های سه بعدی ای که روی کاغذ دیواری سه بعدی چاپ می شوند، می تواند همان طرح های مدنظر شما باشد. کاغذ دیواری سه بعدی بر خلاف کاغذ دیواری برجسته نیاز به برجستگی ندارد و همان طرح چاپی کافی است. بنابراین علاوه بر قیمت ارزان تر، خرید راحت تری نیز دارد. خرید اینترنتی کاغذ دیواری سه بعدی از طریق فروشگاه های اینترنتی که در این زمینه فعالیت می کنند میسر می شود. شما می توانید با مراجعه به این فروشگاه ها، طرح موردنظر خود را خریداری نمایید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.