مرکز مشاوره شمال تهران

۲,۱۴۹ بازديد

مرکز مشاوره شمال تهران

با اینکه بارها نام مشاوره را شنیده اید،اما مفهوم واقعی آن هنوز هم در هاله ای از ابهام وجود دراد.غالبأ ممکن است تصور کنید که کسانی که به حرفه مشاوره میپردازند که شرایط و موقعیتی متفاوت از سایرین دارند. مرکز مشاوره شمال تهران در کلینیک آسنا ،در تلاش است تا برای حل مسائل گوناگون مراجعان مساله مدار باشد.

باید یاداور شد که گرچه مشاوره به انسانهای زیادی یاری میرساند،اما انچه تحت عنوان مشاوره صورت میگیرد،معنای متفاوتی دارد.

ما به دوستان،خانواده و همکاران خویش صحبت میکنیم و به آنها کمک میکنیم تا مشکلات خویش را حل کنند.دیگران از ما توصیه میخواهند و ما سعی میکنیم تا به بهترین شکل ممکن خدمت کنیم. ممکن است خیلی از صحبتهای ما افراد، از غنا و عمق لازم هم برخوردار نباشد یا حتی خودمان هم ندانیم که راهنمایی ما صحیح بوده یا نه.بنابراین برای برطرف کردن هرشبهه ای که افراد درباره مشاوره دارند،نخست باید بکوشیم که تعرف دقیقی از مشاوره ارائه دهیم.

بنابراین سوال اینجا مطرح میشود که مشاوره چیست؟

“مشاوره فعالیتی است که در آن یک فرد کمک کننده و فردی دیگر دریافت کننده کمک است. مشاوره در طی یک فرایندی کمک رسانی تخصصی صورت میگیرد که در آن،یاری فرد مشاور به توانمندسازی مراجع منجر میشود، به گونه ای که توانایی یافتن راه حل مشکلات خود را بیابد و پس از اتمام جلسات مشاوره بتواند قابلیت های خویش را در حل مسائل آینده خود نیز بکار برد.”

بنابراین میتوان اینگونه نتیجه گرفت که دو فرد در رابطه مشاوره ای قرار میگیرند: مشاور و مراجع، رابطه مشاوره ای محیطی را ایجاد میکند که در آن مراجع احساس راحتی بیشتری میکند تا مشکلاتش را بدون رودربایستی با مشاور در میان بگذارد. این از جمله شرایطی است که مرکز مشاوره شمال تهران در اختیار مراجعین خود قرار می دهد.

در صورتی که مشاور بخواهد کاملا اثر بخش باشد باید ویژگی هایی مثل یکرنگی، همخوانی گفتار با رفتار، صمیمت، همدلی(درک مراجع) و توجه مثبت نامشروط (من تو را همینطور که هستی می پذیرم) اهمیت زیادی بدهد.

بهترین روانشناس تهران

در این مقاله کوتاه و مقاله های بعدی قصد دارم شما را با مشاوره درمان افسردگی و بهترین مشاور روانشناسی آشنا کنم. امروزه کمتر کسی را پیدا می‌کنیم که با افسردگی و علائم آن آشنا نباشد. بهترین روانشناس تهران و بزرگان تهران از افسردگی به عنوان سرما‌خوردگی روانی یاد می کنند.

همانطور که در طول عمرمان حداقل یک بار سرما می خوریم ابتلا به افسردگی نیز در طول عمر متوسط یک انسان کاملا طبیعی است.
اما این مهم است که چگونه این سرماخوردگی روانی را درمان می کنیم؟ چه رفتار ایمنی از خودمان نشان می دهیم ؟ آیا به الکل و مواد مخدر پناه می بریم؟ آیا سردرد را که خودمان می کنیم و زندگی مان در اتاق مان خلاصه می شود؟ و یا همان طور که برای درمان سرماخوردگی نزد متخصص می رویم برای درمان افسردگی نیز از بهترین روانشناس تهران و مشاوران کمک میگیریم ؟

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد احتمالاً تا سال ۲۰۲۰ افسردگی دومین اختلال شایع جهان می شود.بنابراین شعاری را اعلام کرده:
افسردگی بیداد می کند، بیایید حرف بزنیم.پس در نتیجه بهتر است برای رفع مشکل افسردگی از بهترین مشاور روانشناسی استفاده کنید جلوتر بیشتر راجع به این مهم صحبت می‌کنیم.

مرکز مشاوره خوب در تهران

بارها از ما راجع به تفاوت بین بعضی رشته ها سوال کردند متاسفانه چون مردم ما تفاوت روانپزشک، روانشناس و مشاور را نمی‌دانند اشتباهاً به شخصی مراجعه می‌کنند کهاصلاً ربطی با موضوع شان ندارد و درمانگر هم به اشتباه راهنمایی می کند. آدرس مرکز مشاوره خوب در تهران کجاست؟

در این چند خط شما به راحتی می‌توانید انتخاب خود را قطعی تر کنید و با اطمینان خاطر بیشتری قدم بردارید.

روانشناس کسی است که در درمان اختلالات از جمله: طیف نوروتیک (یعنی بدون هزینه و توهم) و یا سایکوتیک (یعنی دچار هذیان و توهم)
می‌تواند یاری بخش شما باشد.
همچنین در مواردی که احساس می‌کنید، به آسیب‌های اجتماعی از جمله تجاوز، طلاق عاطفی، فقر، افزایش تضاد و تعارض، فضای مجازی و… دچار هستید

به شدت کمک کننده شما می‌باشد.

اگر به هر دلیلی از کیفیت زندگی تان راضی نیستید، به شدت می‌تواند یاری‌گر شما باشد.

اما مشاور االزاماً نمی‌تواند در درمان اختلالات موثر واقع شود.
لیکن در کیفیت زندگی تان و روابط تان خیلی تاثیر خواهد گذاشت.

روانپزشک برای زمانی است
که فرد مبتلا به هذیان و توهم است و یا در اختلالات نوروتیک به قدری قوی می باشد که به تنهایی و رواندرمانی مشکلش حل نمی شود

به طور مثال افسردگی های حاد، دوقطبی، اضطراب های شدید و حملات پانیک و … .

اما رفتن به روانپزشک و عدم مراجعه به روانشناس احمقانه ترین کاری است که هر انسانی می تواند انجام دهد

چرا که روانپزشک دارویی تجویز می کند در جهت تسکین اعصاب شما.

شما تا زمانی که دارو مصرف می کنید ممکن است حالتان خوب باشد.
اما به محض قطع دارو حالتان بدتر می‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.